Sivkin sladoled z praženimi mandlji

/
0 Comments

Sploh v vročih poletnih dneh, je ena najbolj priljubljenih sladic sladoled. V mojem primeru to sploh ni več sladica - postal je kar navadna hrana. Zdi se mi, da to poletje naša družina podira rekorde v uživanju le-tega. Sladoled v kavi, sladoled tu in sladoled tam.

Sladoled pred potovanjem do zmrzovalnika.
Sladoled je ena tistih stvari v kuhinji, katerih me je vedno bilo strah. Ne vem zakaj, ampak določene stvari imajo pač sloves "ekstremno težkih" za narediti. No, tale sladoled ni čisto navaden sladoled. To je najbolj kremast sladoled kar jih je možno narediti brez aparata za sladoled - tako imenovani parfait. To je dejansko neka mešanica med moussom in sladoledom. 

Sploh ne vem, kaj me je pripeljalo do tega, da sem se odločil narediti sladoled. Zadnje čase pečem samo pite, zato je to bila kar prijetna sprememba, sploh pa je te dni peklensko vroče.

Osnovni recept sem si izposodil od Rufolfa van Veena, a sem ga rahlo priredil. 

350ml sladke smetane
125ml mleka
100g rjavega sladkorja
strok vanilije
75g rumenjakov (v mojem primeru približno 4-je rumenjaki)
3 čajne žličke sivkinih cvetov
100g mandljev

Sladko smetano stepamo dokler ne dobi gostote jogurta, nato pa jo damo v hladilnik. Rumenjake in polovico stepemo, da nastane kremasta zmes. Pečico prižgemo in temperaturo nastavimo na 180°. Mandlje nasekljamo na manjše koščke, jih položimo na peki papir in jih v pečici pečemo približno 10 minut. Vanilijev strok prerežemo po dolgem in iz njega postrgamo čim več semen. V kozici zavrejemo mleko, drugo polovico sladkorja, vanilijeva semena, vanilijev strok (ko mleko zavreje tega odstranimo) in sivkine cvetove. Sivkino mleko odstavimo z ognja, dodamo zmes rumenjakov in hitro zmešamo, da se vse poveže. Na nizki temperaturi kuhamo zmes in mešamo dokler se ne začne gostiti (približno 2 minuti). Kozico odstavimo, zmes prelijemo v drugo večjo posodo in jo z električnim mešalnikom mešamo, dokler se ne shladi. Ko je zmes ohlajena, hitro vmešamo še pečene mandlje in smetano. Železno* posodo obložimo s plastično folijo in vanjo vlijemo sladoled. Vse skupaj damo v zamrzovalnik čez noč. 

*posoda mora biti železna, da se sladoled enakomerno hladi in ne nastanejo grudice.

No comments: